top of page

Mrkvový koláč s orechami a mascarpone krémom

Updated: May 21, 2021

Mrkvový koláč a koláče s inými zeleninami teraz idú, tak som chcela vyskúšať o čom to je. Mrkvový koláč, ktorý obsahuje mrkvu primiešanú do cesta je jened z moderných receptov so zeleninou spolu s cukotovým koláčom. Do cesta sa taktiež pridávajú orechy ako vlašské orechy alebo pekanové orechy, ale aj ovocie vrátane ananásu, hrozienok a strúhaného kokosu. Je napĺnený mascarpone smotánovým krémom a ozdobený vlašskými orechami.

Koreniny, ktoré som pridala do mrkvového koláča rozvoniavali pri pečení a pripomenili mi čas vianoc. Je na tomto koláči niečo jednoducho čarovné - textúra! príchuť! poleva! Každé hryz je čistá blaženosť a odteraz mrkvový koláč bude môj obľúbený druh koláča.



Videorecept na mrkvový koláč s orechami:

Mrkvový koláč s orechami:

Suroviny:

200g múky

120g nasekané vlašské orechy

160g nastrúhanej mrkvy

200g hnedého cukru

4 vajcia

200ml oleja

1,5 lyžičky škorice mletej

štipku soli

štipku zázvoru

štipku mletého nového korenia

1&1/2 lyžičiek prášku do pečiva

1/2 lyžičky sódy bikarbóny

150g smotanu na šľahanie (33%)


Na mascarpone krém:

250g mascarpone

150g smotany na šľahanie (33%)

150g práškového cukru

Postup na mrkvový koláč:

1.

Zapnite si rúru na 180 stupňov, (160 ak máte rúru s ventilátorom)

2.

Do väčšej misky dájte vajíčka s cukrom a vymiešame.

3.

Primiešame olej.

4.

Zmiešame suché suroviny a múčnu zmes preosejeme do cesta. Jemne vmiešame.

5.

Pridáme nastrúhanú mrkvu a nasekané orechy a jemne premiešame.

6.

Cesto rozdelíme do troch malých vymastenych foriem alebo dvoch väčších a pečieme na 180°C okolo 25 minút. Po upečení necháme vychladnúť.

7. Na maskarpone plnku, mascarpone krém:

Vyšľaháme smotanu, pridáme cukor a mascarpone a miešame do husta. Tortu naplníme a ozdobíme krémom. Pozri si video, ako som si pomohla s wilton špičkou pri nanesení krému na tortu a ako som ozdobila boky torty.


Pri tomto recepte som použila škrabky, otočný tanier a spachle, ktoré som si zakúpila ako sadu túto dole: Ak začínate piecť, je to úplne super sada, ktorá obsahuje skoro všetko čo na začiatku budete potrebovať a úplne na nej ušetríte, ako keby ste si všetko objednali osobitne. 90 kusov pod £20.



Recent Posts

See All
bottom of page