top of page

Čokoládová torta s nutellovým krémom

Updated: May 21, 2021




Na mojej ceste do pečenia som musela vyskúšať urobiť čokoládový koláč. Vybrala som si slávny čokoládový koláč od Mary Berry všetko naraz. Je to osvedčený recept, tak som ani nehľadala ďalej. Všetko naraz recept je jednoduchý pre začatočníkov a určite vidno v mojom videu, že tu nemáte čo pokaziť. Torta bola proste úžasná.


K tejto torte sa hodí čokoládový krém, ale niečo jednoduché. Šľahačkový krém je dosť jednoduchý aj pre začiatočníkov, tak som sa rozhodla urobiť ten. Je dôležité si kúpiť smotanu na šľahanie s vysokým tukom. V obchodoch je viacero šľahačiek, ale majú rozlišný obsah tuku a my potrebujeme šľahačku s vyšším tukom, ktorá sa ľahko vymieša. Ja používam 33-5%tnú šľahačku/smotanu a nikdy nemám problém ju vymiešať iba s cukrom bez nijakých ztuhovačov. Pridanie Nutelly do krému na konci je jednoduchá voľba pre začiatočníkov. Pridá farbu a zároveń zaujímavú chuť. Tento šľahačkový krém je oveľa mäkšií ako maslový krém.


Tento recept a toto video je pre každého, kto uvažuje o začatí pečenia, ale obáva sa, že pečenie je príliš ťažké a myslí si, že pečenie je len pre skúsených pekárov. Pozrela som si veľa úžasných videí na zdobenie tort a dala som si novoročné predsavyatie sa naučiť piecť a upiecť perfektnú tortu sama. Chcela som sa podeliť o svoju skúsenosť s každým a ukázať, že pečenie nie je len pre profesionálov a že sa môžeme naučiť pečenie cez YouTube a prostredníctvom praktizovania. Toto je/bol môj prvý pokus zdobenie torty. Išla som podľa inštrukcií z videá Man About Cake: decorating tip for Beginners (zdobenie pre začiatočníkov). Ďakujem vám @manaboutcake za úžasný tutorial. Bol to jednoduchý tutorial a myslím si, že som to celkom zvládla na môj prvý pokus.


Čo poviete vy? Nechajte mi koment ak ste túto tortu vyskúšali. Ďakujem.


Prečítajte si môj článok o piškóte a jeho histórii tu.

Recept:


Korpus:

225 g masla (izbovej teploty)

225 g práškového cukru

225 g hladkej múky

50 g kakaa

1 KL prášku do pečiva

4 vajcia

horúca voda

Krém:

2 bal. (2x280 ml) smotany na šľahanie

200 g nutelly

50 g práškového cukru


Postup

  1. Najprv si vymiešame cesto na korpus. Do misky dáme kakao a zalejeme troškou horúcej vody. Len aby sa urobila jemná kaša. Pridáme všetky zvyšné suroviny a mixujeme dohladka. Nemiešame príliš dlho. Toto je anglická verzia korpusu, kde sa všetko mieša dokopy. Pozri si moje video.

  2. Cesto rozdelíme do troch vymastených a múkou vysypaných okrúhlych foriem (priemer 15 cm) a dáme piecť do rozohriatej rúry na 180 °C. Pečieme okolo 25 až 30 minút. Upečené korpusy necháme vychladnúť.

  3. Kým korpusy chladnú, tak si vyšľaháme smotanu s cukrom. Tajomstvom dobrej smotany na šľahanie je obsah tuku. Čím viac tuku, tým hustejšia šľahačka. Ja používam smotanu s obsahom 35 %. Keď smotana šľahaním zhustne, pridáme Nutellu a len ručne jemne premiešame. Pozri si moje video.

  4. Vrch a boky korpusu si odrežeme, aby boli rovnakej veľkosti. Pozri si moje video čo som použila pri rezaní môjho korpusu.

  5. Korpusy naplníme krémom a potom aj celú tortu natrieme jemnou vrstvou krému. Dáme do chladničky aspoň na pol hodiny.

  6. Potom tortu natrieme druhou vrstvou krému. Najlepšie je použiť pomôcky ako špachtľu alebo stierku. Tieto pomôcky si môžete objednať na stránke svet cukrárov a privezú vám ich rovno domov.


Alebo na amazóne. Super sada pre začiatočníkov:





Recent Posts

See All
bottom of page